V zahraničí som sa stretol zo systémom kde cestu dočasne preložia - postavia most. Na Slovensku musíme byť výnimočný hlavne, že sa preperie množstvo peňazí
už som si myslel že sa táto veta: "videl som v zahraničí" neobjaví :) ... preložku cesty som videl už aj na Slovensku a to neraz :) Preložka diaľnice by bola teda určite výrazne drahšia, to si neviem ani predstaviť že by to niekto vôbec zvažoval....
lebo je to komplexný problém, raz sa to dá - má to zmysel a ekonomické benefity a inokedy nie: lacnejsia varianta vyjde nieco ine. Ovplyvnuju to desiatky faktorov. Vzdy sa hladaju alterantivne riesenia a toto je prave to, ze akokolvek to spravite, niekto vzdy bude tvrdit ze sa to dalo inak. Neda sa spravit riesenie, ktore by nikto nekritizoval a o laikoch, ktori do toho nevidia vôbec, už ani nehovorím.
Ak dobre rozumiem tomu, co som cital za posledne roky ohladom tejto krizovatky, sucasne elegantne riesenie je vychodiskom z nudze - povodne mala uz stat velka cast krizovatky a jej vetvy mali na isty cas nahradit D1, zatial co sa bude dvihat, aby popod nu presla D4. Od dvihania sa zjavne upustilo a celkom ma zaujima, aky je vlastne dalsi plan. Pretoze popod D1 este bude potrebne previest niekolko vetiev buducej krizovatky D1xD4. Je uz naplanovane, akym sposobom sa to bude realizovat ? Tiez takymto zasuvanim?
Treba povedat, ze toto krizovanie ma byt podla planu plny stvorpruh so stredovym pasom aj odstavnymi pruhmi. Tie ostatne vetvy na ktore sa pytas su len "obycajne" uzke dvojprudovky a na plane su myslim polozene nizsie ako toto krizovanie a mali to byt skor kratke tunely. Ci sa budu zapustat alebo podsuvat som tiez zvedavy.
je tu - https://www.youtube.com/watch?... Kedze to stihli za vikend, dovolili si jeden smer dialnice uzaviet. Ale zase stihli kompletne celu cestu odstranit a postavit znova.