Chamtivosť a nenažranosť širokého VAHO ŠTb STAVU, ktorému je lautr ***** jedno, kto, ako, kolkí to stavajú, podstatné je, aby sa prašulky aj ďalšími nekonečnými dodatkami priliali do jeho vrecka.Alebo myslí si niekto niečo iné? Pokial nebude existovať osobná zodpovednosť pre všetkých a na všetkých stupňoch a rovnakou mierou, tak tých mostov, viaduktov , ciest, železníc a čert vie čo este bude až-až. Btw,: A do tejto súvislosti sa radí aj obligátna policajná fráza: " vodič neprisposobil svoju rychlost stavu a povahe vozovky"- znie presne, ako zrutenie toho mostu. Zodpovedný je ten vodič, za most zodpovedný ten čo držal tu hadicu s betonom, lebo tiekol krivo atd...Za vozovku nie je NIKTO zodpovedný- to tí druhý a vždy len tí druhí- ako by to nikto nestaval, nikto neudržiaval nikto nemal robiť kotrolu ( viď i kanálove prípady pádov detí- nikto nie je zodpovedný pretože kanále sa tam objavili samorastom).... to ten "neznámy pachateľ" ako sa to snažíme nabulíkať tomuto sprostému národu ( ano aj ja tam patrím) A potom sa divíme, že sa stále motáme len v nejakom maraste samoúnosov, skutok sa nestal a pod.
Peter, ocenil som Váš príspevok, ktorým ste chceli oyrejmiť základné princípy aj laickej verejnosti. Po prečítaní dodatku po návšteve stavby musím ale svoj názor korigovať. Vašim vyjadrením: "Aj keď sme zrejme príčinu kolapsu už indentifikovali..." ste skĺyli do roviny politikov, ktorí zvyknú hovoriť "viem ale nepoviem". Buď ste namali toto Vaše vyjaderenie napísať, alebo ste ho mali dopovedať. Škoda.
ako súčasť tímu, ktorý to bude vyšetrovať pre NDS. Je ešte aj hlavný vyšetrovateľ so svojím vlastným tímom a zrejme každá angažovaná strana zostavila tím nezávislých odborníkov. Stavba je strážená a nedá sa tam bez povolenia dostať.
pravdu povediac, neviem, ci by si o tom mal vobec verejne diskutovat. ja teda nie com stavbar, statik ani nic blizke tomu a nemam sajnu ako sa taketo veci vysetruju v stavbarcine. som len obycajny letecky nadsenec, ktory precital desiatky reportov o vysetrovani leteckych havarii. v tom leteckom svete je teda zvykom, ze ziadny clen vysetrovacieho timu nepublikuje svoje nazory, vzdy kazdy caka, az kym nie je publikovana prva predbezna sprava. a az potom, ak s nejakymi castami nesuhlasi, tak v ramci tej spravy urobi oponenturu.
moj pocit je, ze pri vysetrovani takychto nestasti sa kazdy clen teamu musi/mal sustredit len na proces vysetrovania. ak treba komunikovat s verejnostou, tak to robi na to urceny clovek/team, nik iny, a robi sa to urcitym sposobom a formatom, e.g. predbezna sprava, zoznam faktov, na zaklade faktov vyplyva toto alebo na zaklade faktov nemozno dojst zatial k ziadnym uzaverom a pod.
.. len treba trochu informovať odborne aj verejnosť, lebo potom sa šíria všelijaké nezmysli. Ja som nič podstatné z vyšetrovania zatiaľ nezverejnil a ani nemienim, kým nebude ukončené.
že podľa fotiek pred zrútením bolo susedné pole podložené dvomi podpornými konštrukciami, kdežto to zrútené pole malo len jednu podpornú konštrukciu v strede.
SME: "Konštrukcia mala udržať okolo 270 ton betónu. Skolabovala, keď ho začali nalievať."
PRAVDA: "Z 500 kubíkov betónu bola na vrchu konštrukcie naliata väčšina."
Mal by som teda ešte otázky: Koľko by mala udržať jedna taká tam používaná podporná veža? Je bežné, že na taký rozpon mostového poľa sa použije len jedna veža? Na aký rozpon poľa môže byť použitá len jedna veža? Ď.
bolo tam už zabetónovaných cca 350 kubíkov z 500 ... to odznelo už aj v prvom televíznom spote po nehode. Zvyšné otázky sú nad rámec jednoduchej odpovede.
...toto ma napadlo, keď som videl to "mohutné" podopretie pred nešťastím...
Staval som dom svojpomocou pred 12 rokmi, dodnes si pamätám, ako ma stavbárski "seniori" z rodiny presviedčali, že tam pod ten keramický strop dávam priveľa stojok z borovicovej guľatiny priemeru 10 - 12 cm...
Ale nedal som si "poradiť", počul som totiž vtedy o prípade, kedy sa prevalil rovnaký strop pri betonáži aj s 5 chlapmi o 2,75 m nižšie (na prízemie) a len zázrakom sa nikomu nič nestalo...
„Betón začne pri takomto type mosta plniť nosnú funkciu až po zatuhnutí a predopnutí tzv. prepínacích lán. Dovtedy je doslova len zaťažením podperných konštrukcií. Špekulácie typu: bolo tam málo cementu a betónovali v zime, sú úplne mimo reality. Tieto faktory by mohli hrať rolu až vo fáze, keď sa konštrukcia predopína a odskružuje, čiže najskôr po niekoľkých dňoch od betonáže. Predtým sa však zväčša betón ešte odskúša a akékoľvek nedostatky v jeho pevnosti by sa odhalili. Kvalita betónu tak v tejto fáze výstavby v zhotovovanom poli mosta nie je vôbec rozhodujúca.“
Čítajte viac: http://peterpaulik.blog.sme.sk... „Po zatuhnutí je“ : od jednej do siedmych hodín po uložení a zhutnení betónovej zmesi vibrovaním. Predopínať po niekoľkých dňoch si nedovolíte ani mostný dielec vyrobený na stolici autoklávovaním nieto mostné pole v teréne. Odskružuje sa po predopnutí nie lán, ale káblov. Laná sú voľne vedené nosné konštrukcie visutých mostov, na ktorých visí mostovka a spravidla nahrádzajú zvislé piliere, ktoré by v premostenom profile zavadzali!(Most SNP_ plavebný profil) Monolitické mostovky sa predopínajú káblami, ktoré sú vtiahnuté do kanálikov, keď betón mostovky dosiahne fyzikálne parametre predpísané v projekte. Zrejme Ste dodnes nepochopili význam slova „skruž“. To čo Ste namaľovali neviem či v ESA PT alebo podobnom software je zavádzajúce. To nie je skruž, ale priečny rez podpernej bárky, ktorá bola situovaná v strede poľa. K tomu schematickému priečnemu rezu iba toľko. Ak by to nakreslil piatak, ktorého otec je stavbár mostár beriem. Ak mi to nakreslí odborný asistent BK a M a tvári sa, že kreslil skruž resp. o nej píše a vysvetľuje laickej verejnosti; prof. Trokan s akademikom Havelkom si vymenili hroby, nie že sa v nich obrátili. Na inom mieste som vysvetlil princíp skruže ... prečítajte si to. Alebo Vám pošlem kópie realizovaných skruží: Predmostie Lafrancony, Martin Záturčie, Most na Asmolovovej, Most B. Bystrica Hušták ...Most v Hronskej Breznici ...aby Ste pochopili význam slova „skruž“. Tú hranicu bezpečnej výstavby mostov Ste zámerne obišli. Ak nie tak by ste si prezreli v obchodnom registri fy Skruže Wiese Sk k.s. a ich deklarovanú činnosť: Lešenie je podperná konštrukcia? Alebo dočasný most slúžiaci k vybudovaniu trvalého? Komplementárom vyššie uvedenej fy je fy Weise CZ s.r.o. Rakovník s tromi nemeckými dôchodcami prenajímajúcimi nehnuteľnosti. A Paulík ***** sa, Weise SK k.s. Poprad sú to tí istí nemeckí dôchodcovia . Zrejme bydlisko Šamorín vysvetľuje Vaše odborne technické prešľapy.
"Predopínať po niekoľkých dňoch si nedovolíte ani mostný dielec vyrobený na stolici autoklávovaním nieto mostné pole v teréne"
Pri výstavbe mosta v Štrbe sme predopínali po necelých dvoch dňoch od betonáže hornej dosky
"Odskružuje sa po predopnutí nie lán, ale káblov"
káble sa skladajú z lán (viď. 17 lanový kábel, 19 lanový kábel) takže keď napnete kábel napnete vlastne x predpínacích lán (ale uznávam, zväčša sa používa slovné spojenie predpínanie káblov)
...úplne zbytočne si sa zahryzol do človeka, čo sa snaží laickej verejnosti objasniť novinármi poprekrúcané pojmy a slintáš nad chytaním za slovíčka...projektanti bývajú ješitní, ale časom z toho musia vyrásť, inak sa stane niečo zlé...neviem, čo si robil ty, ale dôchodcovia by mali mať túto odbornú ješitnosť už za sebou.
Pokial nebude existovať osobná zodpovednosť pre všetkých a na všetkých stupňoch a rovnakou mierou, tak tých mostov, viaduktov , ciest, železníc a čert vie čo este bude až-až.
Btw,:
A do tejto súvislosti sa radí aj obligátna policajná fráza: " vodič neprisposobil svoju rychlost stavu a povahe vozovky"- znie presne, ako zrutenie toho mostu.
Zodpovedný je ten vodič, za most zodpovedný ten čo držal tu hadicu s betonom, lebo tiekol krivo atd...Za vozovku nie je NIKTO zodpovedný- to tí druhý a vždy len tí druhí- ako by to nikto nestaval, nikto neudržiaval nikto nemal robiť kotrolu ( viď i kanálove prípady pádov detí- nikto nie je zodpovedný pretože kanále sa tam objavili samorastom).... to ten "neznámy pachateľ" ako sa to snažíme nabulíkať tomuto sprostému národu ( ano aj ja tam patrím)
A potom sa divíme, že sa stále motáme len v nejakom maraste samoúnosov, skutok sa nestal a pod.